اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان ساری

خط تلفن اورژانس اجتماعی: 123

خط تلفن اورژانس اجتماعی: 123

اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان ساری

اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان ساری

بایگانی

پس از ظهور تکنولوژی و صنعت درسال 1760-1750 در اروپا سیل مهاجرت روستاییان به سوی شهرها و مراکز صنعتی صورت گرفت. این امر و شرایط کار در کارخانه ها که حدود 12 ساعت در روز کارگران موظف به کار کردن بودند باعث گردید مشکلاتی برای فرد و خانواده و اجتماع به وجود آید و این عوامل باعث گردید که دولتمردان و مسئولان به فکر چاره جهت مقابله با این معضل ترغیب گردند تا بدین وسیله آسیبهای وارده بر فرد و خانواده و اجتماع را کاهش دهند و در طول زمان این تلاش ها تاکنون ادامه یافته و شکلی هدفمند و قانونمند به خود گرفته است.

جامعه ی ما نیز در حال گذر از یک جامعه ی سنتی و جهان سومی به سوی یک جامعه پیشرفته و یا در مسیر پیشرفت می باشد و با توجه به اینکه این تحولات به سرعت در حال شکل گیری است لذا تاثیر این تحولات بر فرد و خانواده و جامعه بسیار ملموس و محسوس می باشد که این امر مسئولان را ملزم نمود تا جهت کاهش آسیب های وارده از این فرایند تمهیداتی بیندیشند که اورژانس اجتماعی یکی از راهکارهایی بود که ارائه گردید تا بتوانند از این طریق افراد و خانواده ها و جامعه را توانمند نموده و به سطحی از آگاهی برسانند تا بتوانند با این مشکلات و معضلات به وجود آمده مقابله کنند.

همچنین وجود برخی از مناطق حاشیه ای در شهر که انواع آسیب های اجتماعی را در خود دارد نیز یکی دیگر از عواملی است که لزوم ارائه راهکارهای منطقی را تأیید می کند زیرا وجود چنین مناطقی در اطراف شهر باعث می گردد که شهر بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار گیرد و خود به خود این آسیب ها مانند غده سرطانی در سطح شهر پخش گردد و دیگر مناطق نیز درگیر این معضلات نماید بنابراین با این تفاسیر بایستی جهت کاهش این آسیب ها و شیوع آن درشهر اقداماتی انجام گیرد تاسلامت فرد و خانواده و جامعه کمتر مورد مخاطره قرار گیرد.

 

در این زمینه می توان گفت که یکی از راهکارهای اندیشیده شده و ضروری راه اندازی مرکز تخصصی اورژانس اجتماعی بوده است تا کارشناسان این مرکز خدمات خود را به افراد و خانواده ها ودر کل شهر جهت توانمند نمودن و آگاه نمودن افراد نسبت به وجود آسیب های اجتماعی و راهکارهایی جهت مقابله با این آسیب ها ارائه دهند و تا حدودی از تأثیرات مخرب این عوامل بر جامعه بکاهند.

در واقع می توان گفت که مرکز تخصصی اورژانس اجتماعی به وسیله کارشناسان خود از طریق ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مددکاری و حقوقی گامی بزرگ در جهت پیشگیری از آسیب های فردی و خانوادگی و اجتماعی و نجات افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی می شود.

اورژانس اجتماعی درسال 78 با هدف به حداقل رساندن و کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی وارده به افراد، در سازمان بهزیستی تشکیل شد



اهداف



جامعه هدف